TEXT

kehidupan itu mmpunyai pelbagai.... walaubagaimana sekali pun perjalanannya... tp itulah kehidupan yg kita harus lalui...drama sebuah kehidupan....

...pEnGiKuT seTia Ku....LoVe u aLL...

.....sALaH kEr aKu.....

Kita lahir dengan otak di dalam tengkorak kepala kita.
Sehingga tidak peduli semiskin mana pun kita, kita tetap kaya.
Kerana tidak akan ada seorang pun yang dapat mencuri otak kita, fikiran kita dan idea kita.
Dan apa yang kita fikirkan dalam otak kita jauh lebih berharga daripada emas dan perhiasan.

salah ker aku bila aku mnegakkan ati aku...????
aku dikritik cam aku xder prasaan....

mngapa harus kita mgkritik kekurangan org laen sdangkan kita juga tidak lengkap...

ALLAH mnjadikan manusia ini tidak sempurna
dan setiap kejadiannya mesti ader sebab...
kenapa kita diciptakan xlengkap????
sbb kesempurnaan itu hanya milikNYA...

DIA mncipta org laen yg juga tidak lengkap....
knp????
kerana kita memerlukan mereka untuk saling melengkapi....
inilah hikmahnya dan uniknya cipta ALLAH....

aku juga xdapat tuk jd org laen....
sbb aku adalah aku....
untuk mnjadi bayang2 mereka skali pun aku xberdaya
inikan plak nak aku gantikan tmpat mereka.....
kerana setiap org ader bayang2 sndiri....
byg2 yg sntiasa bersama xkira bagaimana kita sekalipun....

salah kah aku kerana aku mnjadi diri aku????
salahkah aku kerana aku xmmpu untuk mnjadi seperti mereka???

aku bkn menyesali diri
jauh skali untuk menyalahkan takdir....

aku menulis bukan utk tunjuk aku pandai
bukan jgk untuk tunjuk yang aku nie hebat
jauh sekali untuk mengatakan aper yg aku tulis nie benar....
tp...
aku menulis dr apa yg aku rasa...
aku mencoret dr ape yg aku dengar...
dan aku mencatat dr aper yg aku lihat....

sharusnya sblum berkata kita lihat dr
adakah kita cukup hebat utk mgkritik org laen yg xsmpurna????

xsalah kalau ia kritikan membina
tp nak kritik ader cranya...
nak menengur ader kaedahnya...
bila kita berckp ikut perasaan disitu akan lihatlah kebodohan kita....

aku tetap aku...
trima lah aku sebagaimn aku....

4 comments:

Boneka Tak Sakit said...

huhuhuhu
cinta bukan mencari kesempurnaan tapi melengkapi kesempurnaan :P

Unknown said...

that is what i mean

-ERRYN- said...

u go gurl....:)

anahraf said...

mmg manusia kdg2 tersalah pandang bile judge org...manusia kdg2 ikut mulut dgn apa diorg nak ckp tnpa melihat kata hati...kite sbgai hamba nye sabae atas dugaan yg diberikan..