TEXT

kehidupan itu mmpunyai pelbagai.... walaubagaimana sekali pun perjalanannya... tp itulah kehidupan yg kita harus lalui...drama sebuah kehidupan....

...pEnGiKuT seTia Ku....LoVe u aLL...

LIFE LIVE AND KITA CONFUSE AGAIN



Memberi seseorang rasa cinta itu bukan lah satu jaminan yang kita nie akan dicintai juga...bila kita dah mula membiarkan hati kita mencintai seseorang hakikatnya kita dah membiarkan hati kita bersedia untuk dilukai, ditinggalkan, disakiti, diabaikan dan dipermainkan...orang dulu-dulu pun ada cakap..kalau takut dilambung ombak kenapa nak berumah ditepi pantai???



Tak adil kan kalau dalam hidup nie kita hanya nak bahagia???sedangkan ALLAH memberi kita pelbagai perasaan pelbagai ujian supaya kita boleh belajar. Tapi kita nie tak sedar dan tak pandai pun nak bersyukur sebab apa yang kita tahu hanyalah MENGELUH!!



Yang nyata kasih saying memang melengapkan bahagia. Tak kisah lah dalam bentuk apa atau daripada siapa. Tak susah pun sebenarnya kita nak bersyukur. Yang jadi susahnya bila kita nie yang tak nak bersyukur.


lIVE tHE mOMENT. cHERISH tHE pRESENT. aNTICIPATE tHE fUTURE. fRAME tHE yESTERDAY



Masalah kita nie tak kan selesai der kalau setakat dengan main falsafah jea. Tapi masalah kita nie boleh selesai kalau kita usaha kalau kita pandai nak tukar masalah tue jadi peluang. Senangkan bila kita hanya berkata dan menulis tapi susah untuk buat. Tapi tak ke menulis dan berkata tu satu dari usaha gak??? Bukan ker tue satu dari tindakan jugak???



Cermin hati Tanya iman J

Nota kaki :

confusion is a good explanation, for not understanding things that cant be reasoned....

No comments: