TEXT

kehidupan itu mmpunyai pelbagai.... walaubagaimana sekali pun perjalanannya... tp itulah kehidupan yg kita harus lalui...drama sebuah kehidupan....

...pEnGiKuT seTia Ku....LoVe u aLL...

semakin lelah










ku makin hilang keupayaan....
sangat penat...

tak cukup tido tak cukup makan...
masa menghambat aku...
mengejar aku tanpa jemu...

kadang aku kecicirannya
tp
aku berusaha untuk mengejar...

lelah aku mencari tampat untuk berehat...
ya

aku lelah.....

PENAT














aku semakin sibuk

sibuk dengan kerenah manusia
sibuk dengan kerenah hati
sibuk dengan kerenah alam...

doakan aku semiga bahagia

doakan aku semoga tabah menghadapi segala dugaan
doakan aku semoga dikuat hati

ditetapkan iman
doakan aku moga tidak trsungkur di persimpangan
ya

aku lelah
ya

aku penat

ya

aku xberdaya

tp
tiada guna untuk aku terus mengeluh
tiada guna untuk aku terus merungut

hanya....



DOAKAN AKU...........

kEhiDUPaN






hidup kadang kala terlalu rutin
setiap hari berkisar perkara yang sama
kadang langsung xberubah...

ada masa aku tertanya...
sampai bila aku harus mengulang perkara yang sama???
apa semua ini tiada penghujungnya??????

setiap hari bagun tido dan terus ulang perkara yang sama seperti semalam
dan bermula isnin rutin ku akan menjadi seperti sediakala
bgun ke kelas balik kelas siapkan assigment
dan setiap hari pun begitu...
rutin aku menunggu bas...
rutin aku makan sekali sehari
rutin aku berlari
rutin aku mencuci
rutin aku yang pelbagai
tapi diulang setiap hari
kadang aku menjadi bosan...
kadang aku lelah dengan semua nie...

tp
inilah kehidupan kan....
walaubagaimanapun ku harus lalui dan harungi.....



kisah CINTA pLatO









korang penah dengar nama plato?????
kenal ker?????
plato nie anak murid kepada socrates....
lau korang minat sejarah korang tau la sikit2 kot hehehehee
ku pun just nak kongsi sikit la sal persoalan plato kpd gurunya socrates nie....
plato tanyer la socrates apa makne CINTA....
socrates pun jawab

"masuklah kedalam hutan,pilih dan ambillah satu ranting yang menurut mu paling baik....tetapi engkau haruslah berjalan ke depan dan janganlah kembali ke belakang....
pada saat kau sudah memutuskan pilihan mu keluarlah dari hutan dengan ranting tersebut..."

maka masuklah plato kedalam hutan dan keluarlah plato tidak lama kemudian tanpa membawa sebatang ranting pun.gurunya pun bertanya maka jawab plato

"saya sebenarnya telah menemui ranting yang bagus tetapi saya terpikir barangkali di depan saya ada ranting yang lebih baik...tetapi setelah saya berjalan ke hadapan ternyata ranting yang saya tinggalkan td adalah ranting yang terbaik....maka saya keluar tanpa membawa apa-apa..."

guru itu berkata

"itulah CINTA"

ya CINTA sesuatu yang sangat unik....
tidak tahu menilai jika tidak merasa....
pelbagai takrif yang kita dengar tentang CINTA...
tp bila kita bermain dengan CINTA kita akan dapat akibatnya...

sebagai manusia kita xpenah lari dengan sifat tamak
sikap yang sering xberpuas hati dengan apa yang kita ada....
seperti plato....
ranting itu adalah CINTA kita...
bila kita dah dapat kita sering kali rasa xpuas hati
xbersyukur...
kita rasa kita patut dapat ranting yang lebih baik....
kita xhargai pun ranting yang dah ada pd tngan kita...
lau kita tinggalkan ranting tue...
dan akhirnya kita tersedar
rupa2nya itulah ranting terbaik yang kita penah ada...

pd masa tue kita mungkin boleh kembali ke hutan utk mencari ranting lagi...
tp untuk mendapatkan kembali ranting yang kita dah tinggalkan itu adalah hampir mustahil..
ya...
kita mungkin ketemu tp sgt jarang...
jika kita ketemunya pun pasti ia sgt berbeda dr sedia kala....

jd kita harus belajar utk menghargai...
belajar untuk menerima...
anggaplah segala yang kitra perolehi itu adalah yang terbaik buat kita....
dengan itu kita akan rasa puas.....

hanya kita yang mampu mendidik hati kita

kehidupan itu drama....
atau
drama itu kehidupan.....


sampai syurga



aku terjumpa video nie lam fon so ku tgk cam sweet jer ku pun post r kat sini hehehehe






video

RaYa datang LaGi


tuk post kali nie ku malas nak tulis byk2 so ku pun just letak pic tue pun xbyk hehehehe


aku di raya kedua

raya pertama
adik ku yang menyibuk nak bergambar gak
wahwahwahwah
bakal kumpulan nasyid hahahaha my family
sebelum solat sunat raya

WHY?????????






kenapa mesti sekarang?????
kenapa mesti tiba-tiba????
knp mesti aku teringat kat dia saat aku dah lama lupakan dia????
adakah kerana sebenarnya aku xpenah lupakan dia pun????
why all this happen????
why?????
dah lama pun sebenarnya....
aku jer yg masih bodoh
yang masih bangang sebab
xdapat nak terima hakikat
xdapat nak terima kenyataan
xnak cuba untuk bukak mata
bukak hati....
bila cam nie mula la aku gak yang mengeluh...
ya aku marah
aku bengang
aku sedih
marah dengan diri aku
bengang dengan perasaan aku
sedih ngan keadaan aku
bodoh kan aku
setia pd yg xsudi
menanti pd yg xpasti
bg harapan palsu pd diri
menipu hati setiap hari
HIPOKRIT KAH AKU????
xjujur dalam hidup sendiri
xikhlas ngan ati sendiri
aku sgt BENCI dengan perasaan nie
boleh xmasa diundur?????????
andailah..........
xbaik kan???????
macam aku mmpertikaikan takdir...
ya ALLAH ku mempersoalkan takdir-MU kerana dia...
berdosanya aku....
inilah kehidupan
semoga aku tabah untuk melalui hari esok
semoga hati ku masih cekal dan tabah


tuhan kirimkan lah aku
kekasih yang baik hati
yang mencintai aku
apa adanya....




KENAPA??????????



dalam hidup nie banyak yang jadi kadang-kadang bukan sesuatu yang kita nak.banyak gak benda yang kita nak kita tak kan dapat tp kita masih boleh terus mencuba sebab kunci sebuah kejayaan itu adalah sikap tidak berputus asa.untuk rasa puas tentang sesuatu adalah dengan bersyukur dan menerima.bilamana kita terima sesuatu itu dengan redha secara xlangsung kita akan bersyukur dan berpuas hati dengan hal terbabit.begitulah kehidupan ini.jangan kita rumitkan sesuatu yang mudah hanya kerana kita xdapat nak terima.tapi jangan pula kita mudah selesa sebab seharusnya kita sentiasa perlu berusaha untuk miliki atau menjadi yang lebih baik.