TEXT

kehidupan itu mmpunyai pelbagai.... walaubagaimana sekali pun perjalanannya... tp itulah kehidupan yg kita harus lalui...drama sebuah kehidupan....

...pEnGiKuT seTia Ku....LoVe u aLL...

KETAKUTANKU...



ku bukan takutkan KEGELAPAN
ku cuma takut akan apa yang ada didalamnya

ku bukan takutkan KETINGGIAN
ku cuma takut kalau terjatuh

ku bukan takutkan orang disekeliling
ku cuma takut akan penolakan

ku bukan takut untuk MENCINTAI
ku cuma takut jika tidak dicintai

ku bukan takut untuk MELEPASKAN
ku cuma takut untuk menerima hakikat bahawa dia sudah pergi

dan

ku bukan takut untuk MENCUBA LAGI
ku cuma takut sakit lagi untuk sebab yang sama


lalu masih bertanya aku pada sang angin
masih merenungku pada sang bulan
masih menundukku pada sang matahari
dan masihkah ada harapan pada sang bintang

berjalan aku menyusun langkah
walau kadang kaki tersadung
jari berdarah mengharap ehsan
tapi jalan itu masih panjang
sedangkan aku???
lelah dalam penantian
pincang dalam melangkah
menekur menunduk pada tanah
mencari pokok tempat berteduh
mencari dahan untuk berpaut....

bantu aku YA ALLAH
bantu aku dan seluruh anggota badanku
supaya tidak sesat dijalan-MU
supaya tidak melencong dipersimpangan
supaya tidak patah dahan yg dipaut
walau jalannya penuh berliku
walau jalannya banyak persimpangan
biarlah sesulit mana
asal destinasinya tetap sama...

mungkin kadang aku terjatuh
tapi YA ALLAH
pinjamkan ku kekuatan-MU
supaya ku mampu berdiri kembali
supaya ku mampu melangkah lagi....







No comments: