TEXT

kehidupan itu mmpunyai pelbagai.... walaubagaimana sekali pun perjalanannya... tp itulah kehidupan yg kita harus lalui...drama sebuah kehidupan....

...pEnGiKuT seTia Ku....LoVe u aLL...

PUTUS CINTA????




kalau rasa tak masuk syurga leh la wat!!!

zaman sekarang nie asal putus cinta jer nak bunuh diri. asal putus cinta jer nak simbah asid.asal putus cinta jer nak terjun bangunan segala. aish tak paham gak aku...ooo mungkin sebab aku tak penah putus cinta kot..yer la kan bercinta pun tak penah~INI SEMUA ADALAH BOHONG~





ok berbalik pada hal putus cinta dan kesan akibat segala bagai. anda semua kan kalau dah tau tak termampu nak menanggung kesan dan akibat dari putus cinta nie yang hangpa duk gatai nak bercinta tue awat??? tengok sapa yang susah???anda dan keluarga juga..orang yang meninggalkan anda tetap bahagia bukan???sangat la tak kacak dan berwibawanya anda bila bunuh diri nie okeyyyy.lagi pun bunuh diri tue HARAM disisi agama.bukan tak dapat masuk syurga tapi nak cium bau syurga pun anda dah tak LAYAK.

anda sepatutnya bersyukur bila anda putus cinta.....

knp???wehhh putus cinta jer punnn bukan putus nyawa..

putus cinta = kecewa = rasa down

ok bila korang sedih bila korang kecewa bila korang down sebenarnya benda nie semua akan wat korang jadi lagi kuat.banyak dah kan blogger citer sal putus cinta nie tapi aku tetap nak tulis gak.putus cinta tue adat dalam bercinta.putus cinta yang pertama sangat sakit.kononnya 1st love sangat la kan...susah nak lupa susah nak terima..leleh 24 hour 7 day tak berhenti..mata pun dah jadi ala kena tumbuk ngan samseng..wehh korang hiba sangat tue kenapa..beliau kat sana tue happy jer k siap cari pengganti lagi..macam mana putus cinta leh buat kita kuat????



kuat diluar tapi didalam siapa yang tahu...

kita kuat sebab putus cinta tue mengajar kita tuk terus bertahan ngan hari-hari mendatang..mengajar kita tuk jadi lebih tabah..sabar dalam menghitung waktu..bangun dari kesakitan dengan usaha kita sendiri..yang paling peting pengalaman putus cinta tue seharusnya mengajar kita pada masa akan datang...tapi itu yang sepatutnya la...dan benda nie jadi tak patut bila ada diantara korang-korang yang pikir dan beranggapan putus cinta adalah penamat bagi segalanya....wak lu la kan...




wat biasa dah la...
kalau dah tau korang tak mampu nak hadapi sampai nak kecewa sangat sampai nak bunuh diri yang korang bercinta dulu tue kenapa????mesti korang yang penah kecewa kutuk aku sekarang kan???mesti korang cakap " benda tak jadi kat ko boleh la cakap" tak pun korang kata "ala ko tak pernah jumpe cinta sejati cam aku nie memang la ko boleh relax jer"...hahahaha aku akan gelak jer dan akan kata..."peduli apa aku ngan kata-kata korang tue" wahahaha

keraskan hati jika tidak mahu diri kecewa..


kenapa hati perempuan selembut kapas...wehhh keraskan lah hati korang tue...tanam ego sikit...tak yah nak jadi tisu sangat..tunjuk kat kaum adam yang kita nie bukan mudah diperkotak katikkan...
ok lah aku dah mengarut jauh nie sebenarnya....motif entry aku nie just nak cakap sal JANGAN BUNUH DIRI BILA PUTUS CINTA dan JANGAN BERCINTA KALAU KORANG TAKUT UNTUK KECEWA...


paper pun ku tabik spring kat saper yang bercinta sebab korang sanggup dan bersedia untuk mengecewakan dan dikecewa kan...tahniahhhhh....


cinta ALLAH itu cinta yang TERAGUNG


nota kaki:
tak terlambat lagi rasanya ku nak ucapkan selamat berpuasa kepada semua umat islam.....
kenapa lelaki boleh ada hati batu tapi bukan pompuan?????

2 comments:

mizmarmalade said...

Putus cinta x bermaksud berakhir segalanya.. ramai lagi yg boleh ganti tempat si dia.. hehe.. kannn? :)

nur intan hazirah said...

betulllll3.....tp der gak yg bunuh diri huhuhu