TEXT

kehidupan itu mmpunyai pelbagai.... walaubagaimana sekali pun perjalanannya... tp itulah kehidupan yg kita harus lalui...drama sebuah kehidupan....

...pEnGiKuT seTia Ku....LoVe u aLL...

HADIRKANLAH RASA ITU.....



Tamak kah aku???tidak bersyukurkah aku???selalu menyoal ketentuan takdir...selalu mengeluh dengan takdir-NYA...aku selalu meminta tapi jarang memberi...

Dulu aku meminta kepada MU supaya hilangkan rasa itu dari hati ku...jauhkan rasa itu yang telah menyakiti ku...matikan rasa itu supaya aku tidak sakit lagi...sungguh-sungguh aku mohon pada MU..sungguh-sungguh juga aku rayu lewat doa ku...jauh kan rasa itu...jauhkan wajah itu...lalu setiap hari aku cuba bunuh rasa itu...dan akhirnya...rasa itu mati...rasa itu pergi..bertahun...aku teruskan hidup tanpa rasa itu...aku membiarkan waktu berlalu...aku tak endahkan kata disekeliling...aku makin bahagia dengan cara hidup ku...tak sekali fikir tentang rasa itu..jika dia datang menyapa..aku larikan diri...larikan hati dari menyambut..sehingga satu ketika aku rasa aku tidak layak terus untuk miliki rasa itu..

Aku terus larikan diri dari hakikat kehidupan...ya rasa itu...rasa cinta..rasa ingin memiliki..rasa ingin disayangi dan menyayangi...aku matikan...aku musnahkan...aku lari dari semua tue...aku tak sanggup jika rasa itu kembali..aku tak mampu hadapinya..aku takut..takut akan hakikat disebalik semua rasa itu...



rasa itu..yang dulunya membuatkan air mata aku mengalir..rasa itu yang membuatkan aku kecewa...rasa itu yang dulunya membuatkan aku terkaku...aku menyalahkan diri...bodohkah aku kerana rasa itu...aku mula membenci hati..aku mula menutup hati...ya aku bunuh rasa itu...aku jauhkan rasa itu....akhirnya...matikah hati...aku tertanya...



dan kini...aku kembali pohon kepada MU...hadirkan kembali rasa itu...lembutkan sekeping hati ini...bukakan pintu hati ini untuk menerima rasa itu...aku tak mahu terus berlari...berlari dari hakikat kehidupan...aku mahu hadapinya...aku mahu rasa itu kembali...aku harap rasa itu kembali lagi...

tapi KAU jauhkan aku dari dia...jangan lah KAU hadirkan rasa itu dalam diri ku untuk dia...aku tak mampu..cukup lah sekali hati ku terluka..cukup la sekali hati ku terguris..tapi itu juga hakikat hidup bukan???menyerahkan hati bermakna bersedia untuk dilukai..bersedia untuk dikecewakan...



aku bukan terdesak...aku cuma tidak mahu lari lagi..aku tidak mahu berdalih

lagi..hadirkan lah rasa itu...atau mati sudahkah hati ku????



nota kaki:

semoga ALLAH jadikan yang terbaik itu milik kita....

11 comments:

hazirah said...

wey! Sedih oke! Hmmmmmm. Aku doakan utk kau juga :)
semoga rasa itu hadir buat kita dengan org yg betul dan tepat

Anonymous said...

kalau rasa itu hadir, biarlah ia hadir dariNya bukan kerana bisikan dan godaan syaitan :)

Unknown said...

gG: ya semoga rasa itu hadir bersama org2 yang tepat....

queen F: aminnnnn...semoga yang terbaik itu ALLAH jadikan untuk kita bersama

kyo_9 said...

err..
ok tak nih?

Unknown said...

kyo: im ok....tq :D

Unknown said...

akak menangis baca entri ini.

hadapi semua ini dgn tenang. jangan nak lari dari kenyataan.

sesungguhnya manusia memang ingin disayangi dan menyayangi.

cuba buka hati untuk mereka yang sudi :)

Unknown said...

tpi kak....

ketakutan melebihi keinginan itu...

doakan saja supaya ada yg benar2 sudi...:|

ayanuts said...

ada sesuatu nmpknya yg tak terungkai di hati :)

cryclown said...

sentiasa ada..cuma kene cari la..hehehe:P

asnizaziz said...

hanya Allah swt saje yang tahu apa terbaik untuk kita..wallahualam :D

shafmechy said...

HE knew the best for us k =)