TEXT

kehidupan itu mmpunyai pelbagai.... walaubagaimana sekali pun perjalanannya... tp itulah kehidupan yg kita harus lalui...drama sebuah kehidupan....

...pEnGiKuT seTia Ku....LoVe u aLL...

TAKDIR ALLAH ITU UNIK










aku pernah baca satu kata-kata...DALAM HIDUP NIE ALLAH TAK KAN BAGI APA YANG KITA MAHU..TAPI DIA BAGI KITA APA YANG KITA PERLU PADA MASA YANG SEPATUTNYA....ya aku percaya ngan kata-kata tue...kadang2 kita minta sesuatu yang berbeza tapi..apa yang kita dapat itu pula berbeza dari yang kita minta..kadang-kadang kita merungut atau mengeluh...tanpa kita sedar benda tue telah memenuhi keperluan kita...dan tanpa kita sedar juga..rupa-rupanya ada hikmah di sebalik semuanya....

macam hidup aku sendiri...dulu dari kecik aku jarang berjaya dalam pelajaran..maksud aku tak cemerlang..kadang-kadang aku bosan dan memberontak..kononnya kenapa aku usaha tapi tetap tak berjaya...dari upsr kemudian pmr lepas tue spm...aku tak dapat keputusan yang boleh membanggakan mak ayah aku...aku mintak maktab perguruan..tapi tak berjaya..aku mintak politeknik...dapat..tapi mak aku pula tak izinkan...aku mintak nak mintak matrikulasi..tapi tak layak...aku give up...then pada aku F6 adalah pilihan terakhir...

belajar f6 aku kena struggle sikit dan alhamdulillah..result aku tak la bagus sangat tapi aku dapat uitm..pendidikan...mungkin berkat doa mak ayah aku...kemudian satu-satu kejayaan aku kecapi...ya...ALLAH itu maha adil...susah kita dibalas dengan kesenangan selagi kita tak lupa DIA selagi tue DIA pun tak lupa kita...exam final untuk sem satu..alhamdulillah..aku dpt pointer yang agak baik...kemudian..aku mohon biasiswa...sekali lagi..aku tak dihampakan..aku dapat tawaran menerima BIASISWA KEMENTERIAN PELAJARAN MALAYSIA...ya...sapa sangka..budak yang dulunya sering mengeluh tentang kehidupan...kini mampu tersenyum dan bersyukur diatas kesusahannya dulu...

dan sekarang bila aku fikir balik...rupa-rupanya ada hikmah aku tak dapat maktab...mak aku tak bagi pegi politeknik..aku tak dapat kos yang aku betul-betul nak...dan sekarang aku betul-betul bersyukur...semua nie mengajar aku tuk jadi lebih matang dan sentiasa menerima semua perkara dengan positif....doakan kejayaan sentiasa menjadi milik kita semua :D




nota ibu jari:
aku takut nak tunggu result sem nie lak aishhhhh...

No comments: