TEXT

kehidupan itu mmpunyai pelbagai.... walaubagaimana sekali pun perjalanannya... tp itulah kehidupan yg kita harus lalui...drama sebuah kehidupan....

...pEnGiKuT seTia Ku....LoVe u aLL...

... 3 KiSaH...


hahahahahaha

ku mulakan blog kali nie juga ngan gelak dan ketawa.....
knp??????

sbbnya adalah........

CERITA 1....
ari semalam.....
ku,mak n adk ku p kedai makan....
secara dasarnya lau pegi kedai makan mesti la nak makan kan....
hehehehe

masa tue lam kul 6 la
kira p kedai pun just nak minum petang la...
ku pun mintak la roti canai
adk ku mintak roti telur n tosei~xtau eja~
mak ku mintak roti telur....
dalam 10 minit kemudian makanan pun sampai......

nak dijadikan cerita....
tetiba makcik tokey kedai tue dtg kat meja kami
sambil bawak sepiring kari daging~der la dlm 5 6 ketul daging~
sambil beliau berkata....
"kuah nie sedap lau makan ngan roti~
kami terpinga2...
kenapa????????korang tanyer knp????
sbbnya kami xmintak pun ttba dier antar....
sbb dier dah antar kami anggap cam dier bagi la...
aku pun makan la gak kari tue....
ermmm xder la sedap mana tp boleh la....
then bila dah abih makan ku pun p la bayar....
~kebetulan gaji baru dpt~
kira2 semua rm6 so ku pun nak bayar la....
ttba makcik tue ckp
"oh kari daging tadi der kan????
ok semua skali rm12...."

erkkk aku ngan adk terkedu....
so ku pun bayar la....

aku xkisah pun semua nie tp yg menjadi persoalan n lawak bodohnya pd aku...
aku terasa inilah pertama kalinya ibarat aku kena paksa makan makanan yang aku xmintak then kena bayar.....
nak jer aku ckp kat makcik tue...
"makcik yg letak kat meja tue sy makan sebab free...lgpun sy xmintak"

hahahahaha terasa aku diperbodohkan jer....

cuba korang la...
jd tokey kedai makan then bila der pelanggan mintak paper...
korang antar sekali ngan makanan yg diorg xmintak
then korang caj jer skali....
kira wat cam pakej jer...
korang wat la skali ayat makcik kat atas tue...
"dik sedap lauk nie lau adk makan"
hahahahaha

CERITA KE2

td sambut besday abah aku...
besday dier dah lepas just kitorang sambut lambat sikit sbb nak tunggu semua balik...
kira der la makan2 semua kan...
ala cam org sambut besday la....
kami semua bg la hadiah kat ayah ku...
yg aku nak citernya...
aku ngan adk ku nie suka maen2 lam bg hadiah nie...
kira cam suka kenakan org la hehehehe
so ayah ku maen2 la ckp
"thah2 korang balut barang abah tak???"
ku ngan adk ku gelak jer la...
then ayah ku bukak hadiah adik ku...
bukak punya bukak hadiahnya seluar slack....
tetiba ayah ku gelak then campak seluar tue kat adk ku...
sambil berkata
"nie seluar abah epik bg balik wat per"
kahkahkah
yg lawaknya ayah ku sebenarnya silap...
seluar tue baru just lebih kurang ngan seluar yg dier dah ader....
hahahahha
memandangkan adk ku nie suka main2 so ayah ku ingat adk ku nak kenakan dier....
last2 kitorang tunjuk tag seluar yg belum dicabut...
then baru la ayah ku caya....
sambil malu2 n cuak sebab dier silap hahahahaha
kami per lg tanpa berhati berperut terus gelakkan ayah ku hahahahah

abah abah.....
macam2 la....
aku nak gelak sgt bukan per...
sebab muka dier semangat sgt masa bukak n masa campak seluar tue...
pas tue wat muka malu2 sebab salah hahahahaha

to be conti.....

2 comments:

Nas said...

ehehehe...bce kisah pertama,cian ko g2...better tyme dye bagi salah,kamo kenelah gtaw mamak tue awal2...salah order...huhu

Unknown said...

hahahaha masalahnya memang dier nak bg bukan dier salah...
just dier memang nak bg makan...
xsangka lak kena bayar hahaha
sbb muka dier cam ikhlas jer bg