TEXT

kehidupan itu mmpunyai pelbagai.... walaubagaimana sekali pun perjalanannya... tp itulah kehidupan yg kita harus lalui...drama sebuah kehidupan....

...pEnGiKuT seTia Ku....LoVe u aLL...

"JIKA"..ITU HANYA ILUSI...




HATI INI...
TAK SENANG
tak tenteram
menunggu
terus menanti
dari pasti menjadi keliru


saya bukan kuat sangat...kadang-kadang saya bergelak ketawa depan semua orang tapi selalunya bila saya masuk bilik dan tutup lampu saya akan menangis..saya bukan ahli nujum yang boleh baca hati dan pemikiran orang...saya hanya budak biasa jer..kalau tak diberitahu saya tak akan tau..saya bukan ahli sastera yang faham kalau cakap selindung-selindung..saya cuma pelajar yang belajar sesuatu di luar bidang sastera...degilkan hati saya??jarang nak dengar cakap akal bila bab-bab macam nie..

kalau awak jadi pokok....saya nak jadi orang yang sentiasa berteduh dibawah awak tak kira hujan atau panas....saya nak jadi orang yang sentiasa akan bersandar pada awak bila saya kepenatan yang bersandar pada awak bila saya tak berdaya....saya nak jadi orang yang akan peluk awak bila saya ketakutan...saya nak jadi orang yang akan bercerita pada awak bila tiada orang yang nak mendengar..dan kalau awak jadi pokok saya nak jadi orang yang akan sentiasa menjaga awak dari orang lain...setiap hari saya akan datang pada awak...duduk dekat awak..tapi kalau awak adalah orang...saya hanya mampu sayang awak dalam diam...saya hanya mampu jadi pemerhati awak...sebab..saya tak tahu hati awak...kalau awak pokok saya boleh tulis kat bawah pokok tue yang awak nie saya punya...tapi awak orang...jadi saya tak boleh nak cakap yang awak nie saya punya..kalau boleh pun dalam mimpi sebab dalam setiap mimpi saya awak milik saya....

awak..kalau awak sayang orang lain awak cakap kat saya tau...bukan sebab saya nak menyibuk..tapi supaya akal saya nie dapat pujuk hati saya...kalau awak tak nak saya sayang awak pun awak kena bagitau saya...kalau awak nak saya jadi kawan awak jer pun awak kena bagitau...sebab saya bukan ahli nujum...awak jangan hilang tiba-tiba sebab benda tue akan wat saya rasa kecewa sangat...kalau awak nak pergi awak kena bagitau saya jugak supaya saya dapat bersedia...sebab saya nie tak kuat awak...












"KALAU AWAK POKOK saya akan dirikan sebuah pondok sebelah awak supaya awak sentiasa dekat dengan saya"


kalau nak pergi dan menjauh dari saya izinkan saya mengetahuinya supaya saya akan berhenti mencari awak....
sebab

i will always love u as long as u let me to do that...



1 comment:

anahraf said...

ayat2 ni serius gayanya...tp akak suka ^-^