TEXT

kehidupan itu mmpunyai pelbagai.... walaubagaimana sekali pun perjalanannya... tp itulah kehidupan yg kita harus lalui...drama sebuah kehidupan....

...pEnGiKuT seTia Ku....LoVe u aLL...

...hidup kita bkan crita dongeng...



manusia nie pelik kan???????
selalu mengimpikan sesuatu yg diluar kemampuan....
sesuatu yg xmungkin dicapai....
sesuatu yg boleh dikatakan seperti kisah dongeng....

itulah kita....

kebanyakan dr kita termasuk aku
kdng2 mengharapkan sebuah kehidupan yg indah....
seindah crita dlam drama....
seindah crita dongeng....
yg mn pengakhirannya sentiasa baek dan indah....
penggarapan crita yg pelbagai dan berliku....
mnjadikan cerita semakin menarik....
dan begitulah juga yg kita harapkan....

tp tanpa kita duga...
pengharapan yg indah hanya membuahkan sesalan.....
knp????
sbb kita xukur baju dibadan sendiri...
sbb kita xtau kemampuan dan kelemahan diri....
sbb kita sentiasa merasakan diri kita ini cukup hebat....
itulah silapnya kita....
berharap tanpa usaha.....
berharap dan terus menanti...
menanti sesuatu yg xpasti.....

Dalam hidup,terkadang kita lebih banyak mendapatkan apa yang tidak kita
inginkan.
Dan ketika kita mendapatkan apa yang kita inginkan, akhirnya kita tahu
bahawa yang kita inginkan terkadang tidak dapat membuat hidup kita menjadi lebih bahagia...
masa tue kita baru tau sedangkan selama ini kita hanya tau merungut.....

kita merupakan arkitek kpd kehidupan kita sndiri....
kita juga adalah pelukis yg mncorakkan hidup kita sendiri....
arkitek yg membina kehidupannya seperti yg dikehendaki...
pelukis yg mencorak kehidupan mengikut rasa hati....
namun...
bila kita dapati kita xsuka ngan binaan kita
kita xsuka ngan lukisan kita
pd masa tue kita mula mncari org laen untuk disalahkan....
drpd cuba untuk mmperbaiki kelemahan diri....
itulah kita.....
tp kita xpenah nak akui
kita xpenah nak sedar....

ya benar...
kita xmampu tuk ubah aper yg dah berlaku semlam
tp percyalah...
hari ini masih mmpu kita corakkan utk mengubah hari esok....
krn ALLAH sentiasa mengubah pemberiannya sesuai dgn keadaan dan keperluan kita
kecuali maut....

andai lah hidup ini seperti cerita dogeng....
andainya hidup ini seperti cerita kartun....
bila kena langgar bleh bgun balik
jatuh bangunan xmati...
andainya lah kan....

cermin la diri...
sedarkan diri kita sebelum terlambat...
pk andai esok tiada bg kita....
siapa kita tuk nilai org
siapa kita tuk kritik org
sbb
kita manusia nie sama jer....
bila kita kata org bodoh jgn luper kita gak bodoh sebelum bijak
bila kita gelakkan org sbb salah pk balik sbb kita juga penah wat salah sebelum kita wat perkara yg betul....
bila kita ketawakan mereka yg jatuh sedarlah sbb bila kita jatuh kita mnjadi lebih tabah n matang tuk melangkah semula....
pape yg jd der sbb
der hikmah di sebalik....

aku tetap aku
insan biasa yg xmgharap pape...
tulisan mnjadi medan luahan pendapat
mencoret sesuatu yg xbisa aku khabarkan...
aku budak biasa....

1 comment:

Boneka Tak Sakit Self-ProClaim CasaNova said...

setuju!!!! * terus setuju dan komen setelah baca tajuk!

selamba keluar dari blog dgn gaya tarian cha2