TEXT

kehidupan itu mmpunyai pelbagai.... walaubagaimana sekali pun perjalanannya... tp itulah kehidupan yg kita harus lalui...drama sebuah kehidupan....

...pEnGiKuT seTia Ku....LoVe u aLL...

DIMANA BATASNYA



Isu pergaulan antara jantina yang berbeza dah boleh dikatakan sebagai satu isu yang agak lapuk...kenapa???sebab ku rasa isu nie dah terlalu lama tapi still tak der perubahan...malah boleh ku katakan isu nie dah jadi makin serius....ku tak nak tulis pasal isu zina,couple.kes rogol,raba or something yang terlalu serius....tapi ku just nak sentuh sal isu pegang tangan....tp tak pula ku nak mendifinasikan isu nie tak serius tp mungkin layak untuk ku katakan bahawa remaja masa ini menganggap berpegang tangan atau bersentuh tangan itu sebagai satu perkara yang normal atau biasa....bukan lagi satu kesalahan atau sesuatu yang berdosa....mungkin kerana pengaruh media????atau tidak cukup pendidikan agama mereka????salah siapa????terlalu mengikut arus pemodenan sehingga adap dan agama tercicir????mungkin ada yang cakap ALA INTAN KO JANGAN LA KOLOT SANGAT....istilah kolot,lapuk ketinggalan zaman memang dah lali kat telinga ku....tp bila masuk isu agama ku rasa kolot atau tak agama tetap agama hukum tetap hukum...jangan terlalu mengejar kemajuan sehingga yang halal kita haramkan yang haram kita halalkan...jangan hidup berkiblatkan barat....aku menulis bukan untuk tunjuk yang aku nie baik jauh sekali nak mendabik dada tapi sekadar mengingatkan diri sendiri dan mungkin dapat berkongsi dengan orang laen....

Agama islam itu cukup indah...cukup sempurna....Cuma masalah kita sebagai manusia.... kita tak oernah puas kita tak penah nak bersyukur kita tak pernah nak mengkaji....yang kita Nampak keburukan kesilapan kekurangan.....tapi kita tak sedar islam itu sempurna tapi kita selaku penganutnya yang tak amalkan islam yang sempurna...semuanya hanya secukupnya sahaja sekadarnya sahaja....yang wajib kadang tak sempurna yang sunat jauh sekali....jahilnya aku....

Ya aku berkata tentang diri aku...hanya aku sebab aku bukan sesiapa untuk menasihati orang laen aku bukan sesiapa untuk menilai orang laen....kadang hati bertanya....BAGAIMANA UNTUK AKU MENJADI BAIK?????ya aku belum cukup baik...benar tiada yang sempurna tapi tak salah jika kita mencuba kea rah itu bukan????betul jangan meletak harapan yang tinggi kelak pasti kita juga yang kecewa tapi dengan harapanlah membuatkan kita berusaha....doakan aku...sokonglah aku...semoga aku menjadi insan yang baik.....

1 comment:

fara feroza said...

semoga awk sy dan kita semua berubah ke arah yg lebey baik..memang sbnarnya media yg terlalu besar bg pengaruh..tetambah bila tgk cite cinte mesti ada yg berangan besnyaaa kalau jadi cam tu..kan kan kan

betul2 facebook tak boleh bukak ni