TEXT

kehidupan itu mmpunyai pelbagai.... walaubagaimana sekali pun perjalanannya... tp itulah kehidupan yg kita harus lalui...drama sebuah kehidupan....

...pEnGiKuT seTia Ku....LoVe u aLL...

COVER YOUR AURAT CAMPAIGN | SHOW YOUR SUPPORT!

COVER UR AURAT


ok..nie adalah satu kampen yang jalankan oleh blog thepotpetking.....dalam kempen nie ku kena tulis sal pandangan ku dalam menutup aurat....so ku ambik keputusan tuk join...

pada pandangan aku:

menutup aurat nie satu benda yang memang wajib atas setiap muslim...bila dah wujudnya istilah WAJIB tue maknenya atas kehendak atau terpaksa kita kena la ikut...ada orang mempersoalkan kenapa nak wat benda tue lau kita tak ikhlas...tapi pada aku lebih baik kita buat dari tak buat terus....benda wajib, nak atau tak kita kena wat...der segelintir bagi alasan hati belum terbuka...tak sampai seru dan sebagainya...kalau tak silap aku seru tue hanya untuk kematian... benda mudah kenapa kita nak rumitkan....aku sendiri pun bukan la sempurna..tidakla sampai bertudung labuh...tapi sebagai muslim aku pun agak terkilan dengan segelintar masyarakat kita....terutama pelajar lepasan sekolah agama yang mana mereka sepatutnya menjadi pemimpin..menjadi contoh ikutan....tapi hasil yang aku lihat...mereka tetap sama malahan kadang lebih teruk...bukan niat aku nak mengutuk cuma aku berkata dari pengalaman...pengalaman yang aku kutip dari hidupan seharian....nak ditegur kata kita melatah...tak tengok cermin....tapi bila tak ditengur...makin menjadi pula...
salah siapa???keluarga???rakan????diri???
pada aku kalau dak kecik mungkin kita boleh kata keluarga atau mak ayah tapi bila yang besar nie yang dah boleh pikir mana halal mana haram boleh pilih yang mana elok yang mana buruk...aku aser semua nie atas diri sendiri...salah diri kerana lalai..salah jiwa yang tunduk dengan nafsu...salah akal mengikut telunjuk hati...kata orang jiwa yang bersih bermula dari rumah...nilai murni bermula dari kecik....selami dan fahami....itu lebih bererti...sekian...wassalam




di tag:


nota kaki:
jgn luper untuk mengundi kakak saya punya blogk.mai....memegang no 50...ingat tau 50

8 comments:

sekamar rindu said...

salam..

saya kena tag ke..??

hehe...:)

lum tido lagi ke..?

jaga aurat..tuntuan agama kita

nur intan hazirah said...

yap awak tlh ditag...nak tido dah...ini entry penutup

sekamar rindu said...

salam...

saya dah jawab tag....tq..

moga kita sama2 mendapat rahmat daripada Allah swt..amin.

http://sekamarrindu2009.blogspot.com/2010/12/cover-your-aurat-campaign-show-your.html

azrinrahim said...

bagus juga entry kamu .. marilah kita sama-sama berdakwah kerana Allah .. incya-Allah ..

zacky ~786~ said...

2la psl..~ stuju2 sgt2..

cryclown said...

moga2 dberkati:)

nur intan hazirah said...

sekamar rindu:trima kasih
azrin rahim:trima kasih...semoga kita sama2 dipermudahkan olehnya
zacky:lau kamu nak join pun boleh nie hehehehe
cryclown:tq yer :)

asyfiqaz said...

thanks for supporting ye semua!
semoga usaha kecil kita semua ni diberkati Allah =)